Niet tevreden?
Wij raden je aan om als patiënt onderstaande stappen te volgen als je een klacht hebt over bijvoorbeeld de behandeling, het contact met de podotherapeut of de factuur:
- De klacht bespreken met de podotherapeut
Het is goed om de klacht te bespreken met de betreffende podotherapeut. Dat is misschien lastig, maar het is ook mogelijk om dit samen met iemand te doen, bijvoorbeeld een familielid of een goede kennis. Je kunt de klacht het beste per brief melden en daarin bijvoorbeeld vragen om een gesprek. Het kan zijn dat de podotherapeut niet weet dat je ontevreden bent of dat er sprake is van een misverstand. In de brief kun je aangeven wat de aard van de klacht is, wanneer de klacht is ontstaan en wat volgens jou een mogelijke oplossing kan zijn.
- De klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van de betreffende podotherapiepraktijk
Je kunt een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van de betreffende podotherapiepraktijk. Het kan zijn dat de podotherapiepraktijk geen eigen klachtenfunctionaris heeft, maar is aangesloten bij het Klachtenloket Paramedici. Als dat zo is dan dien je daar de klacht in via het klachtenformulier.
Aan het behandelen van de klacht zijn voor de 'klager' geen kosten verbonden.