U bevindt zich hier : De podotherapeut » Nieuws & blogs » Strikadviezen wandelschoenen

Strikadviezen wandelschoenen

Van 19 t/m 22 juli lopen meer dan 45.000 deelnemers samen de Nijmeegse 4Daagse. Soms ontstaat er tijdens het wandelen een drukplek. Deze strikadviezen kunnen dan helpen.

Goede voorbereiding

Om de 4Daagse uit te kunnen lopen is een goede voorbereiding van essentieel belang voor zowel beginners als gevorderde wandelaars. Goede, comfortabele wandelschoenen zijn onmisbaar. Tijdens het wandelen wil je jezelf niet druk hoeven te maken over pijntjes of ongemakken die veroorzaakt worden door je uitrusting. Besteed hier dus zeker aandacht aan!

De podotherapeut is expert als het gaat om wandelen. Vele lopers zijn de afgelopen maanden al (preventief) bij de podotherapeut geweest om deze fantastische wandeltocht succesvol te kunnen uitlopen. Ondanks alle voorbereidingen kan het toch voorkomen dat je tegen een drukplek aanloopt.

De diverse hulpposten langs de wandelroute kunnen je hier adequaat bij helpen, maar ook het net even anders strikken van je schoenen kan winst opleveren. Hierdoor kan de druk verminderen, zodat je net nog wel die laatste meters kunt uitwandelen op jacht naar dat felbegeerde kruisje.

Strikadviezen

Podotherapeut Ruth van der Meijden geeft je graag drie verschillende strikadviezen die kunnen helpen bij:

  • het verminderen van lokale druk
  • het apart reguleren van je voor- en achtervoet
  • het verminderen van druk bij je grote teen.

Onderstaande filmpjes nemen je stap voor stap mee in de striktechniek. Doe er je voordeel mee en vooral heel veel succes met wandelen!

Strikadvies 1 - Verminderen van lokale druk Strikadvies 2 - Aparte regulatie voor- en achtervoet  Strikadvies 3 - Verminderen druk bij grote teen
     

13-07-2022
Terug

< terug

NVvDP
KP

© Copyright 2020 Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten